PIT.TIP

Handige pittige tips om je als ondernemer echt sterk neer te zetten.

Klant to ambassadeur - 3 tips

vrijdag 24 november 2017

Bekijk de 3 belangrijkste tips van de workshop en verander je ‘zomaar’ tevreden klanten in ambassadeurs met gratis mond-tot-mond reclame.

Lees meer
workshop_2810

Hoe maak je van je klant een ambassadeur?

donderdag 19 oktober 2017

Hoe zorg je dat je zo een positieve indruk op je klant achterlaat, dat je ambassadeurs van ze maakt? Volg de workshop wow-factor en verander je ‘zomaar’ tevreden klanten in ambassadeurs met gratis mond-tot-mond reclame. Het belooft een interactieve avond te worden met veel plezier én pit, waar je met een paar handige handvaten naar huis gaat. De workshop is in het ultra hippe 'Het Industriegebouw' in Rotterdam aan de Goudsesingel. Zie ik je daar? Praktische informatie: Donderdag 26 oktober 2017 - 19.30 uur. Aanmelden: http://www.collagenetwerk.nl/events/Facebook: Stichting Collage NetwerkMarketing met PIT

Lees meer

Content = killing

maandag 2 oktober 2017

Denk jij dat je alleen succesvol kan ondernemen als je gaat vloggen, bloggen, Facebooken en Instagrammen? Zie jij ook door de content bomen het bos niet meer? Kijk dan deze video!

Lees meer

IKEA Place APP - inspiratie voor het MKB

vrijdag 15 september 2017

Wie herkent het niet dat je na een dagje IKEA shoppen, je rode trendy zitstoel eindelijk in elkaar hebt gezet in de woonkamer…. en het blijkt nét de verkeerde kleur rood. Vanaf eind september is dat probleem opgelost. Ikea heeft namelijk iets heel bijzonders gemaakt. Een app waar je virtueel de nieuwe bank, stoel of kleed in je eigen woonkamer ziet. Augmented Reality is hipAugmented Reality (AR) noemen ze deze technologie. En het is Ikea gelukt de AR gelijk goed toe te passen, geen bril nodig, maar gewoon je mobiel (want dat heeft iedereen, belangrijk punt voor Ikea's DNA). Behalve dat ze hiermee super trending zijn, is het ook volledig marketing verantwoord, want ze helpen de doelgroep met een bekend probleem en psychologisch binden ze de klant nog meer bij het merk Ikea.Psychologieprincipe - visualisatieHet psychologieprincipe waar IKEA ook handig gebruik van maakt, is de visualisatie techniek. Door te visualiseren hoe je rode stoel eruit ziet in je woonkamer, ben je veel sneller geneigd deze ook te kopen. "Does Imagining Make It So" study, liet zien dat huiseigenaren alleen al door zich voor te stellen hoe het zou zijn om kabeltelevisie te hebben meer dan dubbel zo vaak het abonnement aanschafte (van 20% naar 47% aankoop!). Toepassingen voor de MKB ondernemerAls Ikea AR kan toepassen, zullen snel andere ondernemingen volgen. De technologie wordt zo goedkoper en dan is AR inzetten voor het MKB snel haalbaar. Denk aan de makelaar die de lege slaapkamer virtueel vult met een tweepersoonsbed tijdens het bezichtigen, om zo een beter idee te geven van hoe groot de ruimte is. Of een interieur inrichter die gelijk die kleur roze op de muur laat zien. Ook het bedrijfsleven kan zo direct presenteren hoe een kantoorruimte een inspirerende werkomgeving wordt met een aansprekende visual op de witte muur. Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Lees meer
rodejurkje

Altijd al willen weten waarom je eigenlijk dat rode jurkje hebt gekocht?

vrijdag 1 september 2017

Altijd al willen weten waarom je eigenlijk dat rode jurkje hebt gekocht, wat nog steeds ongedragen in je kast hangt? Dat is marketing!Er zijn redenen waarom een verpakking van Knorr er lekkerder uitziet dan van de Euroshopper. En waarom je eerder kiest voor een Iphone dan een waterbestendige Sony telefoon.Samen met jou duik ik elke 2 weken in fascinerende marketing-psychologie principes die ten grondslag liggen aan ons (aankoop) gedrag. Waarom kopen we impulsief? En hoe kunnen we deze principes op een eerlijke manier gebruiken om de aandacht te krijgen van onze druk bezette, information-overloaded klant?

Lees meer
Opvallen bij jouw klanten? Contact
Sluiten
Als je mijn site gebruikt, accepteer je cookies . Sluiten